lördag, april 05, 2008

Malmö, hårfärg och linne

Jag var jättetrött igår. Eller, nej egentligen inte så trött. Jag var bara på mitt vanliga jag-jitter-inte-göra-något-humör. Fast det var efter att jag hade sprungit runt i Malmö halva dagen. Det började med att jag tänkte åka till Soff & Stil och sen Symässan, men sen fick jag för mig att skippa Symässan, så istället blev det massor av annan shopping och tyg, tyg och tyg. Jag tog bussen in (då slipper man parkera, och jag har ingen bil).
Efter att hoppat av på Konserthuset chansade jag och gick åt ett håll som jag tyckte vara vettigt. Det visade sig att jag är vettig. Jag kom rätt, och såg Gågatan, och sen fortsatte jag och kom till SF-bokhandeln. Men tiden hade inte riktig kommit till tio, så inga affärer hade öppnat. Så jag fick gå runt lite innan jag kom in i någon. Sen var det shoppingdax. På Åhlens så hittade jag en söt blus som var röd med svart körsbärstryck. Sen sprang jag runt lite mer och hittade till slut in till H&M, där jag köpte hårfärg, så från och med nu är jag en brunett.
Sen gick jag vidare till SF-bokhandlen, där jag skulle se hur den engelska Gothic Lolita Bible se ut, men det slutade med att jag köpte en foto-bok med cosplay (annat omslag på min). Den var inte så billig men det är aldrig foto-böcker. Men jag ändå riktig nöjd.
Sen var det dax för Stoff & Stil. Så jag hoppade på stadsbussen och åkte ut till Svågertorp. På Stoff & Stil så var det dax att handla tyg och annat till mina vår-cosplays (Eureka och Haruhi). Sen tyckte jag att det var dax att åka hem. Så efter en halv dag i Malmö så var det riktig skönt att sätta sig i bussen i Lund. Jag vet inte hur många gånger som jag höll på att somna på vägen hem.

Idag så fick jag för mig att jag behövde en ny topp, så jag sydde en. Den var rätt så enkel så det tog bara lite mer än en timme. Men jag vet ännu inte om jag ska sätta lite resår i midjan, så att det blir lite mer ballongeffekt, just nu hänger den bara där. Så nu har jag något att ha på mig i morron också. Vi på kören ska vara med på en schlagermässa i Malmö i morron, och vi fick order om att vi skulle ha våriga färger på våra överdelar. Och jag har fortfarande inte lärt mig några av texterna, men det jag borde kunna dom imorron efter tre timmar övning.
Ja, ikväll ska vi syskon till farmor och farmor och fira farmor. Mamma och pappa ska till bort på annat håll och jag hoppas att jag inte behöver köra, i så fall missar jag halva kvällen hos farmor. Ja, det får ni väl veta i morron, om jag orkar skriva då.

Inga kommentarer: