onsdag, april 23, 2008

Ystad-fötter och Ikea-klänning

Okej, i tisdags så åkte jag ner till Ystad för att jag och Å skulle gå ner till Ystads Allehanda, och försöka få dom att skriva en artikel om Hinata-sou. Nu vet jag inte riktigt hur det kommer att bli, för det verkar som dom är mer intresserade av att komma PÅ Hinata-sou än att skriva om det före (reklam).

I alla fall. Jag och Å gick hela vägen från ÖP till Ystan, och det var en väldigt lång promenad om man säger att jag gick i ett par högklackade skor som jag knappt kan gå i. Man går inte i dom, man tippar fram istället. Vilket passar perfekt till vad jag hade på mig: min lilla lolita-outfit. Hade jag haft ett förkläde också så skull kanske folk misstagit mig för Alice. Överst hade jag en nysydd rosett, i matchande tyg till kjolen. En vit blus med puffärmar, och en svart kofta över. Min blå retro-lolita-kjol, och ett par vita knästrumpor. Och sen de livs-farliga klackskorna, man ska inte gå i Ystad med dom, där finns ju kullersten överallt. Å hade på sig min Haruhi-cosplay, och den passade också, vi har nog samma storlek. Jag hoppas att jag kan lägga upp en bild sen, Ystan tog några när vi var där.

I onsdags så sydde jag äntligen klar min IKEA-klänning, även om den inte riktigt blev som jag hade tänkt från början, men den blev i alla fall klar. På kvällen var det dax för avslutningen för kören, så vi (alla som kunde) samlades hemma hos Brigitta för lite mat, fika och film. Vi som satte oss i glashuset, hade det nog lite för roligt. Dom andra sa att dom hörde oss presic som att vi hade suttit brevid dom.

Inga kommentarer: