måndag, april 21, 2008

KodachiKun, Haruhi och Tosselilla

Ja, jag blev nästan klar med min Haruhi tills KodachiKun. Det enda som saknades var ett M på bröstet och kaptens-lappen. Men det gick bra ändå.

Lördagen började med att jag nästan sprang upp ur sängen (efter att vridit runt lite). Efter lite nödvändigt (packning, frukost osv) så var jag på väg till stationen för att bli upphämtad av A. Å var redan där när jag kom, men vi fick ändå vänta på A och hennes bil. När vi väl hade kommit till Lund och KodachiKun så var vi lite försenade, men det tror jag inte gjorde något för vi gjorde ändå succsé med våra dräkter: jag som Haruhi Suzumiya, Å som Sakura Kinomoto, A som tidsresande samuraj och A2 som maid från He is my master. Jag vet inte hur många gånger jag blev stoppad för att folk ville ta foto, och ändå var det bara ungefär 200 pers där.

Det som var roligast var nästan när det blev japan-invation på det närliggande McDonalds. Det var många oroliga föräldrar som täckte ögonen på baren, nej nej, jag bara skoja. Men det var i alla fall många nyfikna blickar man fick. Efter att jag hade halvätit min lilla lunch där så skyndade jag mig mot cosplay-uppvisningen som jag hade bestämt mig för att delta i. Jag har till och med lyckats att hitta ett klipp på det från youtube. Inte för att jag var så väl förberedd jag mest bara gjorde lite poser, och till musiken av en annan serie på köpet, även om inte det gjorde så mycket.

Resten av dagen gick rätt så snabbt. Efter ett tag så fick man gå ut och ta det lite lugnt. Det blev så varmt där inne och vädert var riktigt härligt där ute, man satt och halvsolade när det fanns plats på stubben. Eller som jag, försökte komma ihåg rörelserna till Hare Hare Yukari, fast det gick inte så bra. Det var åtmistonde en riktig kul dag, även om man inte fick göra allt som man ville, men jag fick åtminstonde dansa på en dansmatta för första gången. Inte för att det gick så bra men ändå, jag fick dansa.

Söndagen var också händelserik. Det började med att jag var på interjuv på Tosselilla, och själv tyckte jag att det gick rätt så bra. Hoppas, hoppas att jag får jobbet. Det roliga var att när jag kom dit så var E där. Det är nog mer än ett halvår sen jag träffade henne irl, så det var riktigt kul att prata med henne, och så kunde man få bort lite nerver. Resten av dagen gick åt reklamutdelning (riktigt skönt att vara ut och cykla i sånt väder), sitta på trappan och läsa manga (Kare First Love 1-2, jag måste skaffa dom andra). Vi grillade middagen. Korv, hamburgare och färsk svamp, mums.

Inga kommentarer: