söndag, april 27, 2008

Sol, studsmatta och möte

Ja, jag vet en sak som har varit riktigt härlig de senaste dagarna: solen. I går fick jag nästan dövippen, för jag visste inte vad jag skulle göra. Men jag visste att jag ville vara ute. Tänkte att jag kunde dra ut symaskinen och sy lite, men maskinen skulle väl ha dött av ljuset, och alla grannar hade nog undrat vad som hade pågått. Så det blev att jag gick och tittade i bokhyllan. Efter ett tag kom jag på att det var inte så mycket som jag kände för att läsa. Utvandrarna (fortfarande oläst efter tre år i hyllan), nej, den är för tråkig. Lite Ranma (saknar fortfarande de åtta sista böckerna), nej, också tråkigt. Efter mycket velande så blev det Facklan av Marion något något. Tänkte att det var rätt så länge sen jag läste den, och jag har alltid gillat grekisk mytologi.

Nästa gång jag tittade upp ur boken, så var klockan halv sju (började nog läsa vid fem). Då hade hela eftermiddagen gått, och det enda vettiga jag hade gjort var att börja läsa en bok. Oj, jag är så nyttig för min familj. Vi fick i alla fall upp studsmattan först av alla grannar. Det som vi brukar alltid göra sist, enligt Anna.

Eftersom dagen hade gått åt meninglöst drivande hemma, så blev det en rätt så meninglöst drivande på kvällen också. Det blev Hana Kimi för hela slanten. Ja, jag har börjat inse att min liv består till största delen av manga, anime, cosplay, böcker och några vänner.

Det blev inte bättre av att jag idag var på möte på Solvalla, och vi började fin-planera inför nästa söndag, då det är dax för första träffen med Hinata-sou. Det enda jag ska försöka göra nu, är att hitta en film med svensk text (anime, förstås), Få kontakt med SV så att vi kanske kan få en riktig japanska-lärare, och komma ihåg att jag ska ha med mig min DVD-spelare så att vi kan titta på filmen.

Oj, vad långt det här inlägget blev, fast det skulle nog blivit ännu längre om jag hade babblat om det irl. Och det är nog bäst jag går och lägger mig. Det är inte bra att sitta uppe tills två på natten och läsa manga.

Inga kommentarer: