torsdag, april 10, 2008

Schlager och animanga

Oj det var verkligen länge sen jag skrev här.. även fast jag inte har gjort så mycket annat än suttit vid datorn ändå..

Ja, i söndags så var jag och kören i Malmö för att köra en schlagermässa. Det var jättekul och solisterna var riktigt bra. Sällskapet spelar stor roll på hur bra det blir. Fast det roligaste den dagen var nästan när man satt i bilen på väg dit och hem. Å hade matat cdn med musikallåtar och annat som vi kunde sjunga med i. Det var helt otroligt att man kunde använda rösten dagen efter. Och min fina turkosa topp gjorde succé (stavas det så).

I måndags så fick jag mitt startkit hos Tupperware, så nu kan jag börja sälja. Någon som vill ha party? Inte för att jag förväntar mig själv att sälja mycket, det blir mer som en sidosyssla. Jag får kanske råd att köpa lite mer tyg, eller en Gosu Rori. Jag har inte så mycket att göra i skolan nu, så nu har jag tid att sy. Jag måste bara lämna data-stolen, det är det som är svårt.

Jag har hittat ännu fler serier (animanga) som jag tittar/läser:
  • Kaze no Stigma: gammal magi i en modern värld.
  • Hana Yori Dango (Boys over Flowers): mobbning och kärlekstrubbel, skulle bli en riktigt bra såpa
  • Fairy Tail: några galna och en vettig magiker på deras äventyr.
  • xxxHOLiC Kei: uppföljaren till xxxHOLiC. Det är nu det spännande börjar hända. Åtminstonde mina favorit-akter från mangan.
  • Shinigami Lovers: En liten söt historia om en tjej som inte får dö i förtid och hennes följeslagare.
  • Wolf and Spice: en varggud slår följe med en handelsman på sin väg hem norrut. Jag gillar verkligen den här serien.

Jag tror inte att jag ska skriva upp alla, det skulle ta hela dagen, så nu får ni nöja er med dom här.

Jag tror inte att jag hinner göra klar någon cosplay tills KodachiKun, så jag ska nog satsa på att göra klar min Metamorpheskopia istället. Den tror jag att jag hinner sy klart, och då kan jag bara hoppas på att det blir fint väder. Men jag ska nog ändå satsa på att sy någon cosplay, det hade varit perfekt att kunna dela ut Hinata-sou-blad i en dräkt, och jag vill inte ha min Sakura Kinomoto för jag blir så varm i den. Ska se om det blir Haruhi Suzumiya, det hade varit perfekt.

Inga kommentarer: