torsdag, juni 18, 2009

Besök

Okej, jag vet inte om jag kommer att hinna skriva så mycket här. Just nu sitter jag i Kristiandstad och har fått tag i Linneas dator. En kusin i fall ni undrar varför det inte är en rolig gubbe i hörnan. Ja, jag har hittat hem till Skåne, men ännu är jag inte hemma. Vad har då hänt i veckan?

Jo, i söndags så fick jag besök hemma i lägenheten. Men jag hann i alla fall med mina gardiner innan de kom. Jag är van vid att man kanske tio åker iväg mot semestern, fick besök vid tolv för en liten fika innan det blev djurparken igen. Ja, djurparken, fast det var inte sån tur med djuren den här gången. Efter det så blev det pizza från den lokala pizzerian. Nu har jag provat den, och den var god. Ja, särkilt degen. Mmmm..

Måndagen ägnades åt Göteborg. Det blev SF-bok, där måste man ju till när det är gbg, Shock, kusin stamkund och Liseberg med galna göteborgare. Men jag ska nog dit nästa vecka igen, när vet jag inte men jag tar det på uppvägen igen. Någon som vill med?

Tisdagen stannade i Borås. Knalleland, tyger och Eest. Jag fick folk att prova sushi, och några tyckte till och med att det gick att äta fler gånger. Sushiövertagningen är på god väg.

Igår så var det Textilmuséet och Borås Museum. Det var kanske inte så mycket att se, men jag fick en fin promenad och hittar numera till Ramnasjön.

Idag så har det mest åkt bil. Jag borde inte ha något så mycket att klaga på, men jag blir mycket mindre trött när jag åker tåg eller buss. Men nu har jag kommit en liten bit på boken, och det har till och med gått en dag i historien. Det blir så när man har lite för många karaktärer som alla vill säga sitt. Det är nästan lite Bleach över den.

Annars har jag nästan blivit stammis på Alleterassen. Det har blivit pasta, pizza och något annat som jag inte kan komma ihåg. Så ja, nyttigt har jag kanske inte ätit så mycket den här veckan. Man får ta det igen nästan vecka istället.

Nej, nu ska jag försöka vara lite social, så att de inte sätter mig på bussen. Hejdå!

Inga kommentarer: