torsdag, juni 04, 2009

Ickebefintlig solbränna och knytfika

Ja, igår var då den stora dagen för vårt knytfike.

Det gick bra, smärtfritt för de flesta (smärta inkl kommentarer, skoskav och full mage). Vi fick en hel ny radda regler för hur man ska bete sig på en offentlig plats, bl a ingen avklädning av annan person eller dig själv, inget knyllrufs eller ja, ni kan nog fatta hur det gick, eller inte. Vi gillar helt enkelt att ta saker helt ur kontext, tex att Martin skulle tänka sig att adoptera Norges bidrag till Eurovision.

Men det var kakdax. Ja, hallongrottor (mitt bidrag), Lindas ta-över-världen-muffins, rabarberpaj, frukt, chokladgummimuffins och lite lakritssingoalla (jag vet inte vad de heter). Jag kan säga en sak. Vi var mätta. Särkilt efter ta-över-världen-utan-att-någon-märker-det-muffins. Det är choklad i muffinsform. Choklad, det räcker med att säga det.

Annars lyckade jag få en ickesynlig bonnabränna, jag väntar fortfarande på att den ska synas, så att jag kan klaga, men det verkar inte som att det går så bra.

Ja, jag kan ju tillägga att vi efter fikat åkte hem till Saras nya lägenhet och stannade där i ja, fyra timmar. Jag tror det var runt tio som vi gick där ifrån, men jag är inte helt säker på att jag tog mig hem på en halvtimme, fast sen haltade jag snyggt efter med min vänstra fot som i början av fickan kunde stoltera med åtta blåsor, medan höger var helt oskyldig. Ja, som blåser gör, så har ju några spruckigt, så idag så får det bannemig bli fint väder för jag kan bara ha mina flipflop.

Åter till Saras lägenhet. Den är spegelvänd mot Lindas. Det slår slint i skallen när man går in där. Annars var där så fint inflyttningsstökigt, även om det var ingenting mot vad jag hade efter två veckor. Jag fattar inte hur hon lyckas med konststycket att få ett inflyttningskaos att se ordnat ut. Det är skickligt.

Jag lyckades sy en runt headdress igår, fast jag väntar lite med att ta foto. Har en vanlig och en mini-tophat som ska blir klara först i matchande färger, så om några dagar (räkna nästa vecka), så ska jag nog kunna länka till det någonstanns.

Nej, nu ska det bli frukost och sen blir det skola resten av dagen. Hejdå!

Inga kommentarer: