fredag, juni 12, 2009

Socialt omgänge och mat/filmkväll


Det där med att tömma projekthyllan, tja det går väl sådär, men framåt i alla fall.

Jag fick liksom ett ryck med att flytta bokhyllor, bara mot ytterväggen men det betydde ändå att plocka av alla böcker och flytta, bara för att jag visste att jag ändå skulle göra det. Så listade jag ut hur man använde moppen. Nej, jag har svabbat golv innan, men det här var första gången i min lägenhet. Golvet fick en helt annan färg och jag vet nu hur man succefullt stänger in sig själv i en hörna.

Igår kväll så fick jag besök av Paddan och Sara, eller besök, besök. Jag ville bli av med en gryta och jag behövde lite socialt omgänge. Jag klarar visst inte av att vara ensam så länge längre. Jag behöver folk att prata med, vilket kan förklara varför jag pratade med mamma i tjugo minuter i förigår. Annars brukar det bara vara korta samtal på sådär fem minuter. Eller så blir jag en zombie som bara tassar runt i lägenheten och inte gör något vettigt.

Åter till igår kväll. Jag lyckades klippa upp mina gardiner, så idag är det stryka, stryka och sy. Sen serverades det sötsur kyckling med sås och ris. Så nu har jag ris till ett kompani, får bli tonfiskris någon dag för att bli av med det. Jag kom på den fina idén med kladdkaka, och den blev kladdig. Den var praktiskt taget flytande i mitten, och den sista biten agerar frukost. Sen hade jag nog så där 300 g hallon i den. Smarrigt värre. Oj, nu har jag fått någon annans uttryck på hjärnan.

Vi kan ju inte heller glömma filmerna. Jag satte igång Kattens gentjänst, som i vanliga fall inte finns med svensk text och heter the Cats Return. Den är så söt, och väldigt Ghibli. Sen blev det Wanted, som kan sägas är en lätt variant av Bundock Saints med övernarturliga vibbar och Star Wars-referenser. Ja, det fanns ett tillfälle där jag citerar Darth Vader och det visar sig vara sant. Ops, spoiler för den som inte fattar det.

Nej, nu ska jag återgå till kladdkaka och se vad som ska göras idag. Hejdå!

Inga kommentarer: