torsdag, juni 25, 2009

Skånsk semester?


Ja, idag så är det då sista dagen här nere i Skåne, den här månaden i alla fall. Det blir tåg och så Göteborg idag. Inte så länge, men jag hinner i alla fall med lite.

Måndagen blev lyckad. Jag fick tag i mina betyg och kikade även in en liten stund hos mormor, med de obliatoriska kakorna, godis och tårta.

Tisdag så var det lekdax. Jag fick tag i lite folk och så skydde vi solen i källaren, för att senare ha en obliatorisk lekstund på den närliggande lekplatsen.

Igår så blev det mer släkt då vi åkte till moster och blev nedspolade i vatten. Men mina kläder torkade rätt så snabbt och det var rätt så skönt i de 35 graderna som uppmättes. Sen blev det snabbvisit på Jägersro och IKEA. Nu kommer jag i alla fall kunna ha lite mer i gaderoben. Och jag hittade födelsepresent till Sara, men hon vet redan vad det är.

Ja, det har gått snabbt. Igår så höll jag på att somna i bilen på väg hem och då var klockan inte mer än sju. Värmen tar på en, och jag passar då självklart på att åka hem, när det blir svalare här och varmare där.

Nej, nu ska jag packa klart och så blir det rensning i källaren. Sen tar jag bussen till Lund. Hejdå!

Inga kommentarer: