tisdag, juni 02, 2009

Spontan sightseen och kakbak

Vad hände med regnet som skulle komma idag? Det har inte kommit än.

Det blev inte heller mycket fotografering i parken heller. De höll på att byggas, så det var inte precis så kul att springa runt med en kamera där. Jag får passa på när de är klara.

Annars har jag varit i skolan halva dagen, och åk på spontan bilsightseen när jag gav fel anvisningar, men jag hittade till Hulta till sist. När jag kom hem så väntade det paket på mig. De var inte så stora, men jag har i alla fall hittat en födelsepresent och lite smycken till mig själv. De var så söta, smyckena. Ett glasshalsband och en kakring. Ja, det ser ut som en chockrosa hjärtformad sockerkaka med körsbär på.

Sen blev det bakning. Hallongrottor som inte blev platta. Ja, första gången jag gjorde hallongrottor så blev de platta, ungefär som mintkyssar. Fast de smakade fortfarande som de skulle. Den här gången så gick det lite bätte, och blev riktigt goda. Orsaken till att jag baka, vi ska förhoppningsvis ha knytfika i statsparken imorron, om vädert tillåter, annars invaderar vi hos Paddan.

Nej, nu ska jag klippa i lite tyg så får vi se om det blir något av det. Hejdå!

Inga kommentarer: